Podstawowy zestaw stanowiska IT

Dyskusje na temat oprogramowania.

Podstawowy zestaw stanowiska IT

Postprzez miggi » piątek, 12 paź 2012, 14:36

Ponieważ trzeba jakoś zacząć to może wyłuszczę te narzędzia, które codziennie przydają się w pracy:
1. KeePass - nawet w małej jednostce ilość haseł dostępowych może przyprawić o ból głowy (tabletki nie pomagają). Przez pewien czas pomagają notatki, arkusze i tym podobne wynalazki. Gdy jednak zaczyna to nas przytłaczać trzeba kwestię haseł rozwiązać systemowo. KeePass nie tylko przechowuje hasła ale pomaga nam w ich organizowaniu, szybkim kopiowaniu, generowaniu i wiele innych.
2. FreeCommander - od czasów DOS'a pracowało się na "tabelkach" czyli w popularnym (i w 90% nielegalnym) NortonCommanderze. Obecnie najpopularniejszy jest TotalCommanter, ale nie jest on darmowy.
3. PDF Split and Merge - małe narzędzie pozwalające dzielić i łączyć PDF'y
4. Cute PDF - wirtualna drukarka robiąca za konwerter do PDF'a
5. GIMP - znowu oszczędności powodują że szuka się alternatyw.
6. KMnet Viewer - O ile narzędzie jest dedykowane do produktów (drukarek, kser) firmy Kyocera to prawidłowo wykrywa też sprzęty firmy OKI, HP i Brother. Warunek to obsługa SNMP i oczywiście podłączenie do sieci.
7. OCS Inventory - wdrożenie tego oprogramowania pozwoliło robić na bieżąco inwentaryzacje sprzętu w sieci. Jego możliwości są dość pokaźne ale mi potrzebny był głównie to oprogramowania z pkt 8.
8. GLPI - to co do bazy zapisał OCS GLPI segraguje, pozwala podpiąć faktury lub umowy, przypisuje opiekunów, pozwala na kontakt userom z działem IT i generowanie zgłoszeń, robi FAQ i notatki, rejestr umów, ufff i wiele więcej. Ostatnio dostęp do umów jest uruchamiany na stanowiskach aby można było szybciej ustalać jak opisać np. fakturę.
Na razie tyle.
miggi
 
Posty: 10
Dołączył(a): poniedziałek, 8 paź 2012, 12:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Podstawowy zestaw stanowiska IT

Postprzez nitro07 » wtorek, 16 paź 2012, 21:25

Używam 80% oprogramowania z powyższej listy, aktualnie przymierzam się do wdrożenia OCS Inventory + GLPI.
Avatar użytkownika
nitro07
 
Posty: 78
Dołączył(a): wtorek, 3 sie 2010, 16:59

Re: Podstawowy zestaw stanowiska IT

Postprzez DrHouse » środa, 2 kwi 2014, 11:12

Dokładnie, bardzo przydatne programy. W firmach przydatne są bardzo odpowiednie platformy, które zwiększają efektywność zarządzania elektronicznych dokumentów, np: http://www.logito.pl
Wiadomo, że każde przedsiębiorstwo będzie potrzebowało odrębnych programów :)
DrHouse
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek, 31 mar 2014, 14:05


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron